• 0 produkter - kr 0
  • Logg inn

Jentene på Tunet

  • Nettbutikk
  • Konfekt
  • Gelato
  • Firmagave
  • Forhandler
  • Gårdskafe
  • Aktiviteter
  • Om oss
    • Kontakt
    • Vil du jobbe med oss?
    • Omtale
    • Historie
  • Engelsk

Salgsbetingelser

Innholdsfortegnelse:
1. Avtalen
2. Partene
3. Priser
4. Avtaleinngåelsen
5. Ordrebekreftelse
6. Betaling
7. Levering m.v.
8. Risikoen for varen
9. Angrerett
10. Undersøkelsesplikt
11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
13. Kjøperens rettigheter ved mangel
14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
15. Personopplysninger
16. Konfliktløsning

1. Avtalen
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.
Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

2. Partene
Selger:
Firmanavn: Jentenepaatunet AS
Kontaktadresse: Kammen 39, 7580 Selbu
E-post: post@jentenepaatunet.no
Telefonnummer: 41636663 (Iris) / 95558555 (Eivind)
Organisasjonsnummer: NO 920546919 MVA
Kjøper er den person som foretar bestillingen. Minimumsalder for kjøp er 18 år.

3. Priser
Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift.
Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før Bestilling er foretatt. (Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift.(1)

4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.
En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Ordrebekreftelse
Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.
Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig (senest innen 2 dager).

6. Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse. (5)

7. Levering m.v.
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden.

8. Risikoen for varen
Varer selges ExWorks – der vi bestiller frakt. Hvis varer skades under transport vil vi på vegne av kjøper reklamere til transportør, og evt tilbakebetalt beløp overføres uavkortet til kjøper (ingen adm kostnader for arbeidet påløper). Bilder av både ytteremballasje og skadete varer må medsendes reklamasjonen.

NB! Vi vil også sende reklamasjon til transportør hvis varer er smeltet under transport – skjer sjelden, men det kan inntreffe på varme sommerdager. Men typisk vil man ikke få erstatning på dette.

NB! Alle forsendelser til utlandet sendes som Ex Works der vi bestiller frakt. For å spare fraktkostnader bruker vi Postens tjeneste ‘Pakke til utland’ – denne er uten sporing. Hvis varen forsvinner under sending er dette kjøpers risiko.

9. Angrerett

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt (eks matvarer/sjokolade).

10. Undersøkelse av varen
Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.
Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11. Ta bilder av evt skadet emballasje, og ta vare på varene til reklamasjonen er behandlet.

11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
Dersom det foreligger en mangel ved varen, eller at leveransen ikke er iht bestillingen må kjøperen melde skriftlig ifra om dette snarest etter utlevering/mottak – senest innen 5 dager.

12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.

13. Kjøperens rettigheter ved mangel
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

15. Personopplysninger 
Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.

16. Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.(13) Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger. Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

1. Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

7. Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser

På www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.
Fantastisk sjokoladeoverraskelse på matfestivalen. Måtte innom flere ganger for å kjøpe mer!
- Margrete Schmedling
Det ble et besøk innom boden deres både i går og i dag på matfestivalen i Trondheim. Og det med god grunn. Nydelig sjokolade...
- Anne Grete Kristiansen
Fantastisk deilig og smaksrik sjokolade. Anbefales på det sterkeste! Obs! Avhengighetsskapende.
- Cathrine Sandvik
Som sjokoman som har smakt en del sjokolade, og jeg er kresen på sjokolade, så vil jeg skryte av dere! For en FANTASTISK sjokolade dere lager! Jeg kommer til å kjøre innom i Selbu bare på grunn av dere!
- Monica Rønning Sørngård
Herregud, for en sjokolade dere lager. Den med lakris tror jeg er det beste jeg har smakt av sjokolade i hele mitt liv. Helt kokko godt!!!
- Christer Falck
Dere har tatt livet mitt til nye høyder! Jeg ELSKER sjokoladen deres! Har blitt hekta! Dere er helt unike! :)
- June Silje Pettersen
Tusen takk for kjapp levering på tirsdag til firmagaver Vi har nesten solgt ut alt vi har, hadde kunnet solgt mye mer. Dere gjør en fantastisk jobb!!
- Cathrine
Takk! For verdens beste konfekt! Jeg skjønner ikke at det er mulig å lage noe så nydelig perfekt avstemt en smaksopplevelse som i tillegg ser vakkert ut. Ikke for søtt, ikke for mye, ikke for lite. Helt perfekt!
- Anita Ranvik
Jeg akkurat har oppdaget deres sjokolade på Meny - både Northern lights og lakrisglede.   Og - det er noe av det aller beste jeg har smakt.  Helt utrolig godt.  Gratulerer med fantastiske produkter - og flott embalasje.
- Vibeke Lilloe
Jeg var så heldig å få en eske med konfekt av Trine Sandberg da hun var her i Italia (jeg skreddesyr turene hennes her.) Jeg bor selv i Torino hvor noen av de beste sjokoladeprodusenter holder til. Men jeg har ALDRI ( i hele mitt liv) smakt noe bedre enn det som dere produserer. Mannen min som er italiensk er helt enig og øynene hans lyser når vi deler. Hver bit er en smaksbombe. Og hver bit deler jeg i to for at mannen min og jeg skal få smake på alle. Vi sparer på de og hver lørdag og søndag velger vi 3 forskjellige konfekter. Håper inderlig å kunne besøke dere en vakker dag og hver sikker på at det alltid blir med en konfekteske i kofferten min når jeg er i Norge. Ønsker dere en fortsatt fin dag.
- Caroline Schøning
Som storfornøyd inntager av årets julekalender fra dere, vil jeg bare si et stort og rungende TAKK!! Takk for at dere har utviklet og produsert disse fantastisk vakre godbitene, som folk rundt om nå koser seg med frem mot jul! Jeg ble faktisk litt glad for å se at nettbutikken var såpass tømt, fordi det betyr at dere får enda flere sjokoladedisipler til neste år… Dere er noe helt spesielt, og jeg er så glad for at jeg oppdaget konfekten deres. Ha en riktig god juleferie, og hold dere for guds skyld friske, sånn at det blir munngodt i 2022 også!
- Christina Presthagen
Herlighet! Smakte nettopp sjokoladene deres, beste jeg noooen gang har vært borti!! Wow
- Sofie Aarnes

Tiden stopper opp. Vi ser, smaker, føler og nyter.
Det er Sjokoladefryd. Litt lykke i hver bit.

Kontakt

Jentene på Tunet
Kammen 39, 7580 Selbu, Norway

post@jentenepaatunet.no

+ 47 41 11 31 31 (Hovednummer)

+47 95 55 85 55 (Eivind)

+47 41 63 66 63 (Iris)

920546919 (orgnr, Jentenepaatunet AS)

Lenker

  • Nettbutikk
  • Firmagaver
  • For forhandlere
  • Retningslinjer for personvern
  • Salgsbetingelser

Meld deg på nyhetsbrev






Kundetype



Nettsiden bruker informasjonskapsler – Bygget på WordPress av Smart Media AS